Sunday mood

Har haft en mysig och lugn helg, men ännu är den inte över...
Jag och min pojk har varit duktiga här hemma och städat och tvättat, igår var vi efter en liten sovmorgon på gymmet en timme och efter det inhandlades ryggbiff och lite andra nödvändigheter till middagen.
Väl hemma lagade vi en god middag och tog det sedan lugnt med en gammal film. Närmare bestämt The Graduate, eller Mandomsprovet som den så fint kallas på svenska. Vi har velat se den ett tag eftersom vi alltid har haft soundtracket med Paul Simon i skivhyllan och igår kom vi äntligen till skott. Det var en typisk 60 tals film med lite knepiga med dock romantiska influenser. Dustin Hoffman spelar huvudrollen och man kan inte undgå att reflektera över att han är en av dem där skådespelarna som i princip inte verkar åldras speciellt mycket med tanke på hur länge han har varit med i svängen.
Nåväl, absolut sevärd i alla fall.
Idag tog vi en lång promenad i skog och mark, spottade dem första krokusarna och snödropparna och såg många vackra vyer.
Nu ska jag snart springa ner till spårvagnen och ta mig hem till Erika som ska bjuda mig på söndagsmiddag, ska bli underbart att catcha upp lite dels för att vi inte har träffat varandra sedan nyårsafton och dels för att hon beger sig till Thailand i tre veckor nästa vecka.
Har också blivit väldigt duktig med att sköta om mitt hår extra noggrant efter att jag börjat träna mer, det har följts åt på något sätt. Så det har varit Redken inpackning, schampoo och balsam på lördagar efter träning, alltid värmeskydd och dessutom har jag börjat använda en ny olivolja jag köpte i Malaysia men inte öppnat förräns nu. Den är otroligt effektiv och gör håret väldigt mjukt och glansigt, den luktar dock väldigt mycket oliv...kanske lite för mycket. Men jag tycker iaf att det gett resultat, ganska nöjd med mitt hår för närvarande faktiskt.
Nu får jag ta och springa iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggpunkten.se
Bloggerfy Splinx
Bloggerfy Splinx