Vänner för livet


Ja, de som känner mig vet ju mycket väl vilken man som med sina ord kan förtrolla mig, in bland drömmar och fantasier, karaktärer och miljöer som jag aldrig har funnit likvärdiga i något annat skrivet ord.

Har ju nu hunnit med det mesta han har skrivit, har fått en signerad version av boken nedan, har lyssnat på föreläsningar, läst recensioner och följt mannen så länge jag vetat om att han har funnits...


Mannen heter Per Hagman...En man som...


Och nu är som sagt även boken nedan genomplöjd, förväntningarna var såklart mycket höga...men dem gjorde sig mycket välförtjänta, ingen besvikelse här.

Huvudpersonerna har en kontakt och gnista som många letar och längtar efter men få finner.
Miljöerna är så detaljerat och vackert beskriva att man ständigt får upp bilder, platser och vyer framför ögonen.
Adjektiv och färger, lukter och smaker väller fram i denna vackra historia som man vill ha med sig i väskan resten av livet. Som en guidebok i tänkande, i drömmande och i sättet att se på livet.
Livshistorier som påminner om ett tidigare årtionde, vackra kvinnor, mingel och stordådiga platser. Ett liv som idag är svårt att leva, ett liv som man idag ser tillbaka på även om man inte själv har levt det.
Ett liv där man kan hitta sig själv på platser man inte visste fanns för blotta ögat.

Han gör livet lite ljusare, på sitt mörka och dova vis. Per Hagman har en gåva.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggpunkten.se
Bloggerfy Splinx
Bloggerfy Splinx