The fire


Ikväll ska jag bli utbjuden på middag av en god vän...en försenad födelsdagspresent kallar vi det.
Igår hade jag ett relativt framgångsrikt möte som kan leda till vem vet vad.
Livet rullar på med utmaningarna som stundar.
-Vilken är din största utmaning i livet?
En "standardfråga" ?
En tung fråga...jag har kanske inte ens svaret. Jag svarar vad jag tror man ska svara, vad jag tror kan låta rätt.
Utmaningar...är det ens positivt eller negativt laddat, kanske är det väldigt individuellt.
Kanske beror det på vilken fas man går igenom. Kanske beror det på hur andra ser på dig, så du anpassar dina utmaningar till det du tror folk klarar av att höra. För att "folk" aldrig ens har varit i närheten av dem utmaningar du stundas av, deras liv flyter på, funkar, rullar runt...
Utmaningar, man vill att det ska vara något man själv ger sig in i, på grund av viljan att utvecklas och viljan att förbättras. Just nu har jag svårt att se det ur den vinkeln. Jag ser det som något jag ska ta mig igenom, kriga mig igenom om du så vill. Bryta mig loss och ta mig ut levande på andra sidan. Se ljuset någonstans långt bort...kanske i November...kanske är det mörkt länge till. Jag klarar nog striden, jag har nog kraften att ta mig igenom...problemet är dem vid min sida som inte har kraften...dem som har kämpat för länge för att ens kunna se en uns av ljuset där borta, kanske är det för långt.

There’s something in your heart,
and its in your eyes
It’s the fire, inside you
Let it burn

You don’t say good luck
You say don’t give up
It’s the fire, inside you
Let it burn



The fire; The Roots and John Legend.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggpunkten.se
Bloggerfy Splinx
Bloggerfy Splinx