garance doré




Sitter ensam i ett stort vardagsrum och drömmer mig bort...

I bakgrunden rullar ett gammalt avsnitt av Nip/Tuck.
Kikar på bilder, lyssnar på min katt Alice som snarkar dovt brevid mig.
Ett stearinljus flimrar oroligt på bordet framför mina raggsocksklädda fötter. 
Har börjat läsa en bok som ligger på övervåningen och väntar på att jag ska öppna dess pämar och ta del av en historia baserad på sanning. 
Imorgonkväll kommer min kärlek tillbaka till Sverige, om allt går enligt planerna får jag återigen känna hans doft och överösa honom med min längtan.  

Det är en nyfikenhet om ett liv i total tillfredställelse som driver mig framåt.
Det är drömmar sedan barnsben som gör mig gångbar.
Det är minnen från förr och bilder i mitt sinne som avlöser varann i natten.



Bild; http://etc-alltherest.blogspot.com/2009_08_01_archive.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggpunkten.se
Bloggerfy Splinx
Bloggerfy Splinx