Stolen moments

Måste tipsa lite såhär framåt kvällen. Stjärnor utan svindel är utan tvekan en av de bästa böcker jag läst på mycket länge, man fastnar...direkt. Personligen satte jag mig in i huvudpersonen Sophies liv och tankar utan problem och boken var svår att lägga ifrån sig. Politik, känslor, mycket kärlek och tankar smälter samman så smidigt och det är lätt att hitta finurliga och vackra formuleringar på vartenda blad man vänder. Vackert beskrivna miljöer och personligheter blandas utan krångel plus den återkommande röda tråden att ifrågasätta sig själv och sina val i livet lindas in mycket välformulerat 535 sidor rakt igenom. Underbar sträckläsning under regniga höstkvällar. 


Måste dock komma ihåg att lämna tillbaka boken, då jag "råkade" låna den av storebrors tjej utan att fråga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggpunkten.se
Bloggerfy Splinx
Bloggerfy Splinx